مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه

از آنجا که اقامت کشور ترکیه برای بسیاری از افراد جذاب است و همچنین بسیاری از اشخاص تمایل به مهاجرت به ترکیه دارند، اطلاعاتی در این زمینه را در اختیار شما قرار می دهیم. روش های مختلف برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد. برای مثال اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری، کار، تحصیل، ازدواج، تولد و پناهندگی امکان پذیر است. هر کدام از این روش ها شرایط خاصی برای دریافت اقامت دارند. در روش سرمایه گذاری در کشور ترکیه می بایست به طور معمول یک ملک خریداری گردد که ارزش آن ملک حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا باشد، در این حالت علاوه بر اقامت متقاضی پاسپورت ترکیه داده می شود و متقاضی به عنوان یک شهروند ترکیه شناخته می شود. این روش یک روش معمول و سریع برای مهاجرت به ترکیه برای رسیدن به تابعیت این کشور می باشد. اما اگر قیمت ملک خریداری شده در ترکیه کمتر از 250 هزار دلار آمریکا باشد، دیگر به متقاضی تابعیت داده نمی شود و شخص می تواند تنها اقامت ترکیه را دریافت کند که این اقامت 3 سال می باشد و قابلیت تمدید نیز دارد.  

در روش مهاجرت کاری به ترکیه فرد متقاضی می بایست ابتدا یک پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در کشور ترکیه داشته باشد. البته باید در نظر داشت که دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایان کشوری مانند ترکیه که نرخ بیکاری ۱۱ درصدی دارد، کار آسانی نمی باشد. همچنین دانش زبان ترکی از الزامات برای کار در این کشور می باشد، زیرا اکثریت مردم ترکیه به زبان دیگری غیر از زبان ترکی تسلط ندارند. در این حالت شخص متقاضی می‌بایست یک سال در کشور ترکیه مشغول به کار شود و پس از آن درخواست ویزای همراه نماید که برای فرزندانی که سن کمتر از ۱۸ سال دارند و همچنین همسر متقاضی این ویزا قابلیت دریافت دارد.

راه دیگر مهاجرت به ترکیه راه تحصیلی می باشد. در راه تحصیل شخص متقاضی می بایست پذیرش از دانشگاه های ترکیه داشته باشد و از طریق آن برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه اقدام نماید این نوع اقامت معمولاً تا پایان دوره تحصیلی تمدید می گردد در پایان تحصیل در صورتی که شخص بتواند پیشنهاد شغلی دریافت کند، می‌تواند این ویزا را تبدیل به ویزای کاری نماید تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه به زبان ترکی می باشد و هزینه های بسیار پایین تری نسبت به دانشگاه های خصوصی دارد، اما برای ورود به دانشگاه های دولتی می بایست آزمون YOS را پشت سر گذاشت.

روش دیگر برای اخذ تابعیت کشور ترکیه وجود دارد که آن تولد در این کشور است در واقع تابعیت کشور ترکیه به افرادی داده می شود که دارای پدر و مادر تبعه کشور ترکیه باشند زیرا قوانین اعطای تابعیت در کشور ترکیه بر پایه خون می باشد در این حالت در صورتی که پدر و مادر فرزند مثلاً از راه سرمایه گذاری تابعیت ترکیه را دریافت کرده باشد فرزندان آن نیز تابعیت کشور ترکیه را دریافت میکند روش دیگر مهاجرت به ترکیه پناهندگی است باید بدانیم که پناهنده در واقع شخصی است که به علت داشتن اعتقادات و عقاید سیاسی مذهبی نژادی امنیت جانی ندارد و حضور او در کشور خود بسیار خطرناک است چنین شخصی می تواند اعلام پناهندگی به کشور ترکیه نماید که پس از بررسی درخواست او به کشور دیگر انتقال پیدا خواهد کرد.

روش ازدواج نیز یکی از روش‌های مهاجرت به ترکیه است که در این حالت فردی می بایست با یکی از افراد تبعه کشور ترکیه ازدواج نماید و از آن طریق اقامت این کشور را دریافت کرد در صورتی که این ازدواج واقعی باشد متقاضی می تواند اقامت دائم کشور ترکیه را دریافت کند در مقابل در صورتی که ازدواج واقعی نباشد این کار جرم محسوب می گردد و باعث جریمه یا به زندان رفتن خاطی می گردد.

منبع:

https://malekpourmie.net/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87/

نویسنده مطلب: نازنین طاهرنژاد

نازنین طاهرنژاد

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...